Saturday, June 5, 2010

IKTIBAR DARIPADA PENYELEWENGAN KSSB.

semalam telah tercatit dalam sejarah. SELCAT yang diketuai oleh maharaja theng chang kim memutuskan bahawa kes penyelewengan KSSB tidak serius.

KSSB bermaksud kumpulan semesta sdn bhd. KSSB adalah anak syarikat kerajaan negeri. perniagaan utama KSSB adalah urusniaga pasir.

regim pakatan selangor telah mengambil alih tampuk pemerintahan selepas pru ke 12. lebih tepat 8 mac 2008.

3 bulan selepas regim pakatan memerintah, KSSB telah memberikan bonus sebanyak RM500 ribu kepada 45 orang kakitangannya. bonus 6 bulan gaji diberikan kepada pekerja KSSB. paling tinggi meraih bonus adalah pengarah syarikat, mendapat durian runtuh hampir RM80 ribu.

regim pakatan dalam sesi SELCAT memutuskan tiada penyelewengan wang yang dilakukan oleh KSSB, anak syarikat kerajaan negeri.

khalid ibrahim dalam ucapan nya di depan kebawah duli tuanku sultan selangor,pernah berjanji untuk mendapatkan pendapatan bersih hasil pasir selangor sebanyak RM 170 juta.

sayang janji itu retorik. hasil pasir yang diperolehi tak sampai 10% daripada sasaran janji khalid ibrahim.

SELCAT terpaksa mencuci dosa salah laku ini. KSSB yang diberi kuasa mutlak urusniaga pasir telah dicucikan dosa nya oleh maharaja theng.

kisahbenar YBK semalam ada mengeluarkan artikel. cadangan pembinaan kampus UITM oleh anak syarikat YBK, iaitu permodalan YBK.

kos operasi membina kampus UITM di serendah ini berjumlah RM300 juta. dijangkakan hasil bersih keuntungan selepas 10 tahun kampus UITM ini berjalan, adalah sekitar RM1 billion.

KSSB anak syarikat selangor memberikan bonus sebanyak RM500 ribu selepas 3 bulan mereka beroperasi.

pengarah KSSB mendapat bonus paling tinggi, iaitu hampir mencecah RM80 ribu..

BAYANGKAN....CUBA BAYANGKAN.

jika pembinaan UITM ini berjalan. berapa banyak bonus yang khalid ibrahim akan perolehi jika dia dilantik menjadi big bos YBK ?

ini bukan merakyatkan ekonomi, penyelewengan ini tandanya mahu membankrapkan negeri !

2 comments:

  1. Inilah wajah sebenar pemimpin Pakatan Rakyat. Hanya membuncitkan poket sendiri tanpa mempedulikan rakyat.

    Allow flotilla to deliver humanitarian aid.

    ReplyDelete
  2. Salam Perjuangan,

    1. Boleh pulak penyelewangan wang rakyat dia buat mahkamah sendiri?

    2. Tu yang 2 orang saksi utama tidak dipanggil, keadilan ke?

    3. Kesian, sekali lagi penyokong aljuburi wal yahudi pasdapig diletakkan iq mereka ke tahap yang paling hina, kambing pandai skit, oleh kambing-kambing fuckatan riot.

    -Melayu Bangkit!!!-

    ReplyDelete