Friday, June 4, 2010

OPERASI MERAMPAS HAK YBK BERMULA. BAHAGIAN 1


setelah pihak pengurusan YBK melakukan kunjungan hormat terhadap barisan exco kerajaan negeri selangor pada 8hb mei 2009, kisahbenar YBK menjangkakan bahawa YBK akan dapat menjalankan operasi dan pembangunannya secara berterusan dan tanpa halangan.

tetapi, kerajaan yang dinamakan sebagai pakatan rakyat ini rupanya memasang niat. niat yang secara halus untuk mengambil alih pengurusan YBK. kaedah mereka cukup rakus dan tidak melambangkan sikap profesionalisme dalam mentadbir.

bagaimana caranya regim pakatan ini mahu mengambil alih pengurusan YBK ?

pihak YBK telah diberi sepucuk surat bertarikh 7dec 2009 oleh pegawai kewangan negeri datuk mohd arif abdul rahman, YBK diarah untuk memberikan jawatan utama YBK kepada khalid ibrahim dan adun batu tiga rodziah ismail.

dalam surat itu, keputusan melantik khalid ibrahim dan rodziah ismail memegang jawatan tertinggi YBK telah diputuskan oleh mesyurat exco bertarikh 20 oktober 2009.

malah cadangan projek (RM300 juta) membina kampus UITM di serendah yang diuruskan oleh anak syarikat YBK iaitu permodalan YBK, juga telah diberi amaran oleh exco kerajaan negeri untuk tidak meneruskan projek tersebut selagi YBK tidak memenuhi arahan meletakkan khalid ibrahim dan rodziah dalam jawatan tertinggi YBK.

kenyataan ugutan ini rupanya telah diputuskan dalam 2 mesyuarat exco kerajaan negeri selangor, bertarikh 1 dan 14 oktober 2009.

lebih zalim apabila minit mesyurat kerajaan telah mengarahkan agar kesemua tanah milikan YBK harus dirampas sekiranya YBK tidak memenuhi arahan ini dalam tempoh 3 bulan.

alasan ugutan rampasan tanah milik YBK, adalah kerana YBK ada sewa tertunggak yang belum dibayar.

YBK telah menjelaskan bahawa tanah milikan mereka yang seluas 1642 ekar itu telah dianugerahkan oleh kerajaan negeri pada tahun 1995. namun atas permaslahan kegawatan ekonomi yang melanda malaysia dan seluruh dunia pada 1997 (krisis matawang) maka usaha mendapatkan projek terbantut.

walau bagaimanapun pihak YBK tetap mahu melunaskan sewa yang tertunggak kerana yakin cadangan projek pembinaan kampus UITM di serendah boleh menyelesaikan segala masalah.perkara ini telah diberitahu kepada regim pakatan selangor.

cadangan pembinaan kampus UITM serendah ini sebenarnya telah diluluskan oleh unit perancang ekonomi (EPU) pada tahun 2008 dan majlis daerah hulu selangor.

walau bagaimana pun,regim pakatan selangor tetap tidak mahu meluluskan projek ini selagi syarat mereka tidak dipenuhi.

apa syaratnya ?

melantik khalid ibrahim dan rodziah ismail sebagai pengarah tertinggi YBK.

berdasarkan kronologi ini jelas akan kedapatan beberapa perkara penting.

1) sewa YBK yang tertunggak itu sebenarnya mampu dibayar oleh YBK jika kelulusan projek pembinaan kampus UITM serendah diberikan oleh kerajaan negeri.

2) regim pakatan telah melakukan ugutan yang tidak sepatutnya kepada sebuah badan bukan politik (NGO)

3) EPU dan majlis daerah hulu selangor telah meluluskan projek ini pada tahun 2008,tetapi disekat dengan sebegitu zalim oleh regim khalid ibrahim gara-gara regim pakatan kemaruk kuasa.

nantikan sambungannya..lebih panas ! kisahbenar YBK akan membongkar kebenaran.

3 comments:

  1. Salam Perjuangan,

    Inilah yang dikatakan cara Yahudi. Tunggakkan sudah diselesaikan, namun tanah masih jua dirampas. Proses rampasan tanah ini adalah seperti yang berlaku di palestine, cume kalid gagap tidak menggunakan bom dan rifle.

    Yang penting tanah, matlamat menghalalkan cara. Kepada penyokong fuckatan riot, terima kasih kerana memberikan kuasa merampas hak anak yatim dan orang fakir miskin. Lepas ini saya sarankan anda keluar dari selangor, dan pergilah ke penang yang ditadbir oleh khalifah umar abd aziz anda.

    ternyata pecacai PR (perampas rulezzz..) mempunyai iq serendah tahap kambing pandai skit.

    -Melayu Bangkit!!!-

    ReplyDelete
  2. amalan akhirat ,buat tak baik pun amalan
    MANUSIA YG MUNKIR PD JANJI TIDAK PD ALLAH
    APA YG DI JANJI PASTI ALLAH TUNAIKAN
    MUNKIN TIDAK PD MANUSIA ,,,,KHALID TERUSKAN,,,,MENJAHANANKAN SESUATU BENDA KAMU RASA SBGAI PENDAPATAN KAMU ,,TERUSKAN

    ReplyDelete
  3. Tanya PAS mesti depa kata dulu nabi pun buat lagu tu. Nanti adala ayat Al-Quran depa kluar

    ReplyDelete