Wednesday, June 9, 2010

OPERASI MERAMPAS HAK YBK BERMULA.BAHAGIAN 2


sebelum kisahbenar ybk terus menyelongkar kebejatan dan kezaliman regim khalid ibrahim merampas hak YBK, sewajarnya eloklah pembaca budiman meneliti terlebih dahulu desakan menggila bagaimana khalid ibrahim memasang impian merampas hak YBK.

ayuh baca terlebih dahulu bahagian pertama, kisah operasi merampas hak YBK .KLIK DISINI

ini pula rangkuman ringkas bahagian kedua.

Dato Pengerusi YBK serta Ahli Lembaga Pemegang Amanah YBK telah mengadakan sidang akhbar berkenaan projek pembangunan UiTM di Serendah oleh anak syarikat YBK iaitu Permodalan YBK Sdn Bhd.

Projek pembangunan kampus UiTM yang ditawarkan oleh kerajaan Malaysia dengan kos pembangunan RM300juta secara PFI (Private Finance Iniative) masih gagal mendapat kelulusan kebenaran merancang dari Kerajaan Negeri Selangor sehingga kini.

Walau bagaimanapun sementara PYBK yang telah mendapat semua kelulusan teknikal dari pihak berwajib, Kerajaan Negeri telah memberi syarat YAB Dato Menteri Besar hendaklah dilantik menjadi Pengerusi YBK sebagai PRASYARAT untuk Kerajaan Negeri meluluskan kebenaran merancang pembangunan kampus UiTM di atas tanah yang dimiliki oleh PYBK

Kerajaan Negeri juga mencadangkan supaya 3 orang wakil kerajaan negeri dilantik sebagai Ahli Lembaga Pemegang Amanah YBK sebelum permohonan kebenaran merancang dipertimbangkan.

Oleh itu dalam sidang media tersebut Dato Pengerusi YBK telah menyediakan kenyataan akhbar terhadap kenyataan akhbar YAB Menteri Besar Selangor(7/1/2010) atas isu tersebut.

Dato Pengerusi juga memohon YAB Perdana Menteri selaku Ketua Kerajaan Persekutuan mempertimbangkan supaya tawaran membangunkan kampus UiTM di Serendah dipindahkan ke negeri lain.

Dan beliau juga merayu agar pihak koperat membantu YBK menyelamatkan tanah-tanah PYBK sebelum dirampas oleh Kerajaan Negeri Selangor kerana tunggakan cukai tanah hampir RM6juta yang membolehkan kerajaan negeri merampas tanah YBK tersebut.

nantikan bahagian ketiga, tindakbalas pihak pengurusan YBK terhadap tindakan gila seorang diktator tua yang kononnya mahu menjadi juara rakyat jelata,khalid ibrahim. manifestasi pemimpin pembohong yang putus wayar.

1 comment:

  1. Kalid Gagap ni sudah mula gila kuasa. Kalau diri sudah berkuasa sudah tentu senang nak mencuri harta rakyat di YBK.

    Forced to stop proceeding to Gaza.

    ReplyDelete